FIZIČKOM AKTIVNOŠĆU DO ZDRAVLJA

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Redovna, umjerena i prilagođena fizička aktivnost kod odraslih prevenira rizik od pojave povišenog krvnog pritiska, koronarne bolesti, moždanog udara, dijabetesa, kancera dojke, debelog crijeva i prostate, depresije i povreda”, kazala je povodom 10. maja – Međunarodnog dana fizičke aktivnosti primarujus dr Marija Joksimović, pedijatar u Domu zdravlja “Dr Nika Labović”.

Ona je dodala da fizička aktivnost unaprjeđuje ukupno zdravlje, jača koštano-mišićni sistem i da svakodnevno upražnjavanje ima pozitivne efekte na nivo holesterola i triglicerida u krvi i sprječavanju nastanka naslaga na zidovima krvnih sudova, tzv. ateroskleroze, smanjenje stresa i napetosti.

“Fizička aktivnost je bitna za pravilan rast i razvoj djece, prevenciju deformiteta koštano zglobnog sistema. Za dobro zdravlje odraslima se preporučuje najmanje 30 minuta umjerene fizičke aktivnosti, a djeci najmanje 60 minuta. Da bi ostvarila svoje dejstvo fizička aktivnost treba da bude individualno dozirana i kontrolisana. Zato ograničite vrijeme koje provodite uz računar, mobilne telefone i tv, krećite se, svakodnevno budite aktivni jer je to pravi i jedini put do dobrog zdravlja, a sve u skladu sa preporukama i prevencijom obolijevanja od COVID-19”, naglasila je dr Joksimović.

Upozorila je da fizička neaktivnost uz nepravilnu ishranu, nove tehnologije i urbanizaciju, predstavlja važan, ako ne i najvažniji faktor rizika za nastanak hroničnih nezaraznih bolesti.

“Kod djece utiče na nepravilan razvoj tijela i nastanak deformiteta. Fizička neaktivnost slabi imunitet, što za posljedicu ima pojavu akutnih i hroničnih infekcija. Nedostatak fizičke aktivnosti predstavlja četvrti vodeći rizik globalne smrtnosti. Prema posljednjem istraživanju, jedna trećina odraslih osoba u svijetu je fizički neaktivna, a ono što zabrinjava je trend smanjenja fizičke aktivnosti kod mladih”, pojasnila je doktorica Joksimović.

Fizioterapeutkinja u Domu zdravlja Berane, Melisa Kalač, iz razloga što je kretanje i obavljanje svakodnevnih aktivnosti u prethodnom periodu bilo ograničeno zbog COVID-a 19, preporučuje da svakog dana postepeno povećavamo trajanje i intenzitet fizičke aktivnosti.

“Prilikom bavljenja rekreativnim sportovima, važno je da održavamo udaljenost od drugih najmanje dva metra. Birajte aktivnosti koje vam omogućavaju da budete fizički aktivni u društvu, a da istvovremeno održavate fizičku distancu, kao što su vožnja bicikla, rolera, brzo hodanje, trčanje, joga, tenis…”, rekla je Kalač.

Podsjećamo, 10. maja 2002. godine, Svjetska zdravstvena organizacija je pokrenula globalnu inicijativu za obilježavanje Međunarodnog dana fizičke aktivnosti, pod sloganom “Kretanjem do zdravlja”, sa ciljem podizanja svijesti cjelokupne svjetske javnosti o značaju i važnosti redovne fizičke aktivnosti u očuvanju i unaprjeđenju zdravlja.

Andrija Turčinović

Share.

About Author

Leave A Reply