7 stvari koje će se desiti s vašim tijelom kada počnete da konzumirate manje šećera

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Po mišljenju dijetologa, neumjerena upotreba šećera ozbiljno utiče na zdravlje. To dovodi do povećanja tjelesne težine, do naglih promjena raspoloženja i čak do prave zavisnosti od slatkog! Dijetolozi smatraju da je šećer opasniji od masti, jer mi često njega i ne primećujemo u namirnicama. Na primer, šećera ima u proizvodima kao što je hljeb, kocka za supu, čak i hrana za djecu!

Srce će vam biti više nego zahvalno

– Kada prestanete da unosite višak šećera, značajno ćete smanjiti procentualnu šansu da vas srčani problemi odvedu u preranu smrt. Dodati šećer podiže nivo insulina u krvi, povećava pritisak i ubrzava puls. A za samo par nedelja smanjene konzumacije šećera, smanjićete loš holesterol za 10 odsto, a trigliceride za 20 do 30 odsto – kaže kardiovaskularni hirurg Džejms Dinikolantonio.

Zaboravite na probleme sa kožom

Ako ste u srednjim godinama, a sa aknama i bubuljicama se borite poput srednjoškolca, znajte da će sa nestankom dodatog šećera nestati i one.

Spriječićete dijabetes

Konzumiranje viška šećera dovodi do stvaranja viška masti oko jetre, a taj višak doprinosi insulinskoj rezistenciji i otežava rad pankreasu. Dijabetes tipa 2 najčešći je kod ljudi koji preteruju sa unosom šećera.

Više se nećete smijati na silu

Da, kada tek krenete sa skidanjem sa šećera, verovatno ćete biti nervozni. Ali kada prođe udarnih 14 dana, osjećaćete se bolje nego ikad. Istraživanje sprovedeno na univerzitetu Kolumbija pokazalo je da su žene koje konzumiraju previše šećera sklone anksioznosti, iritabilnosti i naglim promjenama raspoloženja.

Spavaćete onda kada je vrijeme za to

Obično vas negdje sredinom popodneva uhvati želja za slatkim, a kada je zadovoljite, možete samo da dremnete negdje. Uz to, dodati šećer izaziva pojačano lučenje kortizola. Kada izbacite šećer, imaćete mnogo više energije i to uravnotežene, tokom cijelog dana. A kada dođe vrijeme za spavanje, zaista ćete zaspati.

Konačno ćete izgubiti tih poslednjih pet kilograma

Baš taj dodati šećer sprečava vas da izgubite ključni višak kilograma. Dovoljno je da samo izbacite tih par stotina kalorija dnevno koji potiču iz čokolade da za pola godine smršate 5 kilograma, a to i ne osjetite.

Probava će vam postati redovna

Naš probavni sistem najviše voli hranu s puno vlakana i minimumom teških namirnica u koje spada i šećer. Već će i drastično smanjivanje konzumiranog šećera učiniti veliku razliku u vašem probavnom sistemu. Želudac i crijeva lakše će variti sve što jedete i češće ćete imati stolicu, a bolan zatvor postaće samo sjećanje.

Share.

About Author

Leave A Reply